Kész a kocsi, menjünk zúzni. DE NEM SZÓ SZERINT!

(0)(0)
By | 2016-04-18

Mint ahogy már biztos nektek is említettem kezdő vagyok a modellezésbe, így a modell autó vezetésbe se lehetek túl profi J. Az első „szárnypróbálgatások” sajnos nem is sikerült valami jól.

Itt a közelemben van egy kisebb parkoló, aminek az aszfaltját viszonylag nem rég újíthatták fel, így az autó tapadásával nem is lehet nagy gond. A kis dög szerencsére szép nagy sebességre képes és amikor az egyik alkalommal visszafele jöttem vele megtörtént a baj. Hát ki a fene gondolta, hogy az a por folt bezavarhat :S !!! Megcsúszott és bumm. Frontális patkafogás! Meg is ilyedtem, mert nagy hangja volt. Sejtettem, hogy ez nem végződhet túl jól.

Ahogy a képeken látszik, próbált dolgozni az ütköző, de ez még neki is sok volt! És biztos volt ott erőhatás, mert még a csavarokat is elhajlította. A kaszni is megrepedt, de azt egy kisragasztó szalag hamar orvosolta. A műanyag lökhárítóból volt még egy tartalék, így felpattintottam, új csavart kapott és már mehetett is vissza a „pályára”.

Na ezt egy kicsit elhamarkodtam! A második próbán már egy picit biztonságosabb helyre mentem, járda egy híd lépcsője alatt, ahol a kutya nem jár (vagyis pont csak a kutyások, de ritkán) és picivel nagyobb is a hely! Nem olyan hosszú, mint egy parkoló, de legalább szélesebb. A közepe picit töredezettebb, amire figyelni kell, de legalább van mit kerülgetni! J Csúszkálgatunk, csúszkálgatni és egy rossz csúszásnál ereszcsatorna. De csak egy picit. Ezt most nem az orrával, hanem a jobb első kerékkel. Elsőre nem is tűnt olyan nagynak, de aztán láttam, hogy valami nem oké.

 

A kerékre mért ütés nagy részét valószínűleg pont a szervo kapta és a korára való tekintettel, ezt már nem bírta! 3 fog veszet el a harcba, ami pont beszorult a másik 3 fogaskerék közé. Így míg az egyik irányba még tudott mozogni, a másikba már megakadt. Néztem hozzá új fogaskerék szettet 1.690-ft. Nem vészes, de szombat délután már semmi sincs nyitva. Nem baj, van másik, próbáljuk ki avval. És jó! De nem egyszerűen jó, hanem még jobb! Talán valamivel még gyorsabban is reagál és pontosabb. Bár van még ennél gyorsabb is, de az picivel kisebb, így ahhoz majd át kell alakítanom a felfogatást. De arról is majd prezentálok.

A harmadik próbálkozásnál már tapasztaltabb voltam :P.  Vagy legalábbis annak hittem magam! Ha az ember már azt hiszi tudd vezetni és egy picit bátrabb lesz, na abból lesz mindig a baj. Kanyarvétel, túl nagy tempóval volt -> oszlop. Nagyobbnak tűnt ez az ütés, mint az előző, de még mindig nem olyan nagy, hogy rosszra gondoljak. De úgy veszem észre, hogy ezek a kerekek kicsit nehezen tűrik a koccanásokat J . Viszont most a ball hátsó kerék kapott.

Ahogyan a képeken is látszódnak, a felső kerékfelfogatást sikerült az ütésnek elcsavarni, ami azért érdekes, mert 2 csavarral is le volt fogatva. Amiből egyet ki is tépet. Csavarok ki. Új és hosszabb be. De most már 3 db!!! Tadam!!! Mehet vissza a pályára.

Tehát a tapasztalataim:

  • ne emberkedj a géppel, mert könnyen megbosszulhatja magát!
  • a teszteletlen pályákon légy figyelmes és türelmes, míg minden zugát ki nem ismered.
  • a kaszni a legolcsóbb dolog az kocsin, ami sérülni FOG!!! J

Remélem tanultatok ti is a hibámból valamicskét. De ha nem várom a storikat! J

Üdv!

 

 

Likes(0)Dislikes(0)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.